(μέρος 1 από 2)

Ιστορική ελληνική διάκριση

Δείτε το album

Ημέρα 1η: Παρασκευή 17-1-2003

    Αφορμή για την εξόρμηση στάθηκε η συμμετοχή των δύο φίλων στον μεγαλύτερο αγώνα αντοχής της χρονιάς.

    Εγκαταλείψαμε την Αθήνα 17/01/2003 17:00 από το Ελ. Βενιζέλος με ένα Cessna Citation της InterJet και προσγειωθήκαμε στο Sharm El Sheikh στο νοτιότερο ακρωτήριο της χερσονήσου του Σινά, 2 Ώρες και 15 λεπτά αργότερα.

    Με τη βοήθεια ενός τοπικού γραφείου νοικιάσαμε ένα επταθέσιο Land Cruiser 70.

 

Ημέρα 2η: Σάββατο 18-1-2003

    Εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες άδειες ο εκπρόσωπος του γραφείου, μας έδωσε τη δυνατότητα την επομένη το πρωί να περάσουμε το STOP της ειδικής και τα περίπου 300 αυτοκίνητα κάθε τύπου και τους επιβάτες τους, που περίμεναν να δουν τον τερματισμό της ειδικής περπατώντας αντίστροφα.

    Προχωρήσαμε περίπου 37 Km μέσα στην ειδική.

    Το τοπίο γύρω μας έχει όλες τις διακυμάνσεις από άμμο της ερήμου μέχρι βαθιά φαράγγια με πανύψηλες κορυφές που φτάνουν τα 2000+ m και τοιχώματα από λείες σκουρόχρωμες ορθοπλαγιές.  Το κύριο χαρακτηριστικό είναι η παντελής ανυπαρξία βλάστησης.  Είναι ζήτημα να μετρήσαμε περισσότερες από δέκα ψηλόλιγνες ακακίες σε όλη τη διαδρομή, και αυτές είχαν από μια φούντα φύλλα στην κορυφή τους, όπου δεν έφταναν οι Καμήλες.

    Φτάσαμε σχετικά κοντά στο CP3, σε ένα διάσελο που έβλεπε σε δύο κοιλάδες.  Βόρεια προς την περιοχή της Μονής της Αγ. Αικατερίνης του Σινά και νότια το φαράγγι της πρόσβασής μας.  Σε ελάχιστα λεπτά άρχισαν να περνούν οι πρώτοι αγωνιζόμενοι.

    Το ανέβασμα στο διάσελο γινόταν από ένα μοναδικό μονοπάτι εξαιρετικά απότομο και με διάσπαρτες πέτρες κάθε μεγέθους.  Ο Γολγοθάς των πρώτων μοτοσυκλετιστών με τις μηχανές τέρατα της ΚΤΜ έγινε εφιάλτης για τους πιο πίσω αναβάτες μετά τα πρώτα περάσματα των αυτοκινήτων άλλα κυρίως των φορτηγών.

    Χωρίς να υποτιμούμε την αξία της προσπάθειας των αγωνιζομένων σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, το Paris Dakar  είναι ιδιαίτερα εξαντλητικό για τους αναβάτες των μηχανών.  Στο συγκεκριμένο σημείο έφταναν κατάκοποι, έπεφταν ανά 10 μέτρα και δεν είχαν την δύναμη ούτε να σταθούν στα πόδια τους, πόσο μάλλον να σηκώσουν τις φορτωμένες τους μηχανές.

    Οι λιγοστοί θεατές που είχαμε φτάσει εκεί προσφέραμε τη βοήθειά μας σε όσους προλαβαίναμε και γλιτώσαμε πολλούς από εγκατάλειψη, μια και σε ελάχιστη ώρα τα ακινητοποιημένα οχήματα σχημάτιζαν πομπή.

    Στις εικόνες μπορεί να δει κανείς την αποτύπωση των γεγονότων αλλά με τίποτα δεν μπορεί να φανεί η προσπάθεια και η αλληλοβοήθεία μεταξύ των πληρωμάτων.  Οι συνοδηγοί και οι οδηγοί των αυτοκινήτων ξεπέτριζαν το μονοπάτι και καβαλούσαν τις μηχανές για να τις ανεβάσουν στο διάσελο μέχρι να ελευθερωθεί το πέρασμα.

    Όσο για το ποια αυτοκίνητα δημιούργησαν τα προβλήματα αδυνατώντας χωρίς έλξη να ανέβουν, το αφήνουμε να φανεί στις εικόνες.

Οι αναβάτες μας:

    Ο Βασίλης Ορφανός (SP 85 ¤)  πέρασε με χαρακτηριστική άνεση ελαφρά πάνω από τις πέτρες αρκετά μπροστά στην γενική κατάταξη, απόλυτα προσηλωμένος στο στόχο του.  Το βράδυ στο Ξενοδοχείο μας είπε ότι παρόλες τις φωνές μας, δεν κατάλαβε ότι είμαστε εκεί.

    Ο Λουκάς Γιαννακoύλης (SP 86 ¤) έφτασε στο σημείο όταν ο συνωστισμός είχε αρχίσει να διαλύεται. Ανταλλάξαμε δύο κουβέντες που τον εμψύχωσαν, τον διέκοψαν δύο φορές τα σταματημένα οχήματα στο ανέβασμα, αλλά έφυγε πολύ γρήγορα.

    Τα αποτελέσματα ¤είναι γνωστά και μας έκαναν όλους περήφανους.  Η προσπάθειά τους είναι αξιέπαινη και τους αξίζουν συγχαρητήρια για την επιμονή τους στην επίτευξη του στόχου τους.

 

Ημέρα 3η: Κυριακή 19-1-2003

    Την επόμενη το πρωί έγινε η τελευταία ειδική του αγώνα στην περιοχή του Sharm El Sheikh και ο τερματισμός.

    Έγινε ιδιαίτερη επισήμανση από τη διοργάνωση τόσο για την παρουσία της ελληνικής συμμετοχής όσο και για το λαμπρό αποτέλεσμα που έφεραν πίσω.

    Χαρακτηριστικό του μεγέθους του επιτεύγματος είναι η υπόκλιση που έκανε στο Β. Ορφανό ο γενικός υπεύθυνος της ομάδας της KTM αναγνωρίζοντας την επιτυχία του στην πρώτη συμμετοχή του στον αγώνα και με τη συγκεκριμένη μηχανή.

    Το βράδυ της 19/01/2003 επιστρέψαμε με το αεροπλανάκι που μας περίμενε στο τοπικό αεροδρόμιο.

 

 

Το Sharm El Sheikh.

Θα ξαναπήγαινα ...

 

Ετοιμοι και περιμένουμε.

Τα πρώτα αυτοκίνητα έρχονται.

 

DE VILLIERS - NISSAN

VATANEN - NISSAN

 

MASUOKA - MITSUBISHI

GUINOT - MITSUBISHI

 

HENRARD - VOLKSWAGEN

Ο Β. Ορφανός εν δράσει.

 

DEPPING - VOLKSWAGEN

MONTERDE - MITSUBISHI

 

VIGOUROUX - CHEVROLET

GUINOT - MITSUBISHI

 

Τα πρώτα φορτηγά.

KABIROV - KAMAZ

 

Προς το διάσελο.

ALPHAND - BMW

 

ALPHAND - BMW

DE LAVERGNE - NISSAN

 

Βόρεια από το διάσελο ...

... έρχονται.

 

Τα τέρατα ...

... δυσκολεύονται πολύ στο μονοπάτι.

 

QUAD εν δράσει.

"Εκτελούνται εκβραχισμοί".

 

OLIVEIRA - MITSUBISHI

STRUGO - MERCEDES

 

Οι μοτό ανεβαίνουν ευκολότερα το μονοπάτι ...

... αλλά υπάρχει traffic.

 

Η συνέχεια . . .