(μέρος 1 από 5)

Δείτε το "Slide Show"

Η προετοιμασία

Η περιοχή της ορεινής Ευρυτανίας πάντα ήταν στόχος των εκδρομών μας.  Η βασική ιδέα για την συγκεκριμένη εκδρομή ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 1996, όταν οι Dr. Format, Topo, Gzoi και Cat αποφάσισαν την διάσχιση: από την Ναύπακτο προς Μονή Προυσού και μέχρι το Καρπενήσι.  Τότε δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να το επιτύχουμε.  Αργότερα τον Ιούνιο του 2000 είχαμε την τύχη να συμμετέχουμε στην εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στο Μεγάλο Χωριό Ευρυτανίας (Dr. Format, Topo, Bill, Marboo, Mysti).  Ετσι αποφασίσθηκε η ΜΕγάλη Φθινοπωρινή Εκδρομή (ΜΕΦΕ) να έχει δύο βασικούς στόχους: α) την οδική ανάβαση στο ψηλότερο σημείο της Καλιακούδας και β) την διάσχιση που αναφέρθηκε παραπάνω αλλά με την αντίστροφη φορά.

Η ημερομηνία είχε αρχικά ορισθεί για τις 28 Οκτωβρίου, αλλά λόγω ελλείψεως δωματίων και άλλων δυσκολιών από τα μέλη της παρέας μας, τελικά μετατέθηκε για το τετραήμερο από Παρασκευή 10 μέχρι Δευτέρα 13 Νοεμβρίου.  Ενα μήνα νωρίτερα φροντίσαμε για την διαμονή μας στο χωριό Γαύρος, το οποίο θα είχαμε ως ορμητήριο.   Ακολούθησαν ασκήσεις επί χάρτου για ενδεικτικό προγραμματισμό των διαδρομών, χαρτογραφική προετοιμασία για την βέλτιστη αξιοποίηση των δύο δεκτών GPS, γενικός έλεγχος και προετοιμασία των τζιπ και μικροπρομήθειες για το ταξίδι.  Ακολουθεί λοιπόν το ημερολόγιο του ταξιδιού.

Ημέρα 1η: Παρασκευή 10-11-2000

Την Παρασκευή ξεκινήσαμε από την Αθήνα οι Dr. Format, Topo και Bill με τον Yuri-2 και οι Gzoi, Cat, Oli και Athi με το Vitara τους.  Κινούμενοι αρκετά χαλαρά για να απολαύσουμε την διαδρομή και να μην κουράσουμε τα μικρότερα μέλη της παρέας μας, περάσαμε από την Λαμία και συνεχίσαμε προς το Καρπενήσι με τελικό προορισμό στον Γαύρο τα ενοικιαζόμενα δωμάτια "Αγράμπελη".

Το μεσημεριανό κολατσιό το πήραμε σε μια μικρή έξοδο από τον βασικό δρόμο, αμέσως πριν την είσοδο στο σχετικά νέο τούνελ των ραχών Τυμφρηστού.

Πριν από το τούνελ.

Εκεί μας δόθηκε η ευκαιρία να ξεφύγουμε λίγο από τη άσφαλτο, να ξεμουδιάσουμε και να φάμε.   Συνεχίσαμε και μέσω του τούνελ φθάσαμε στο Καρπενήσι γύρω στις 3 η ώρα.  Κατηφορίζοντας νότια προς τον Γαύρο βρήκαμε την ευκαιρία να επισκευθούμε τα χωριά Βούτυρο και Νόστιμο και από το τελευταίο, να ακολουθήσουμε τον εκπληκτικής ομορφιάς δασικό δρόμο που βγάζει απευθείας στο νέο Μικρό Χωριό.

Μεσημεριανό κολατσιό.

Οι επιβάτες του  Yuri φτάσαμε στον Γαύρο κοντά στις 5 ή ώρα και μόλις τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιό μας έφθασε και η ομάδα του Vitara.  Ο χιλιομετρητής του Yuri έγραφε 311 συνολικά χιλιόμετρα.

Τα δωμάτια "Αγράμπελη" στον Γαύρο.

Το βράδυ μαζευτήκαμε όλοι για φαγητό στο "Πέταλο" που ήταν ακριβώς δίπλα από τα δωμάτιά μας και μετά από μια σύντομη κουβέντα κοντά στο τζάκι, για την προετοιμασία της αυριανής ανάβασης στην Καλιακούδα πήγαμε για ύπνο.

Συνοπτικός χάρτης διαδρομής 1ης ημέρας.

Ημέρα 2η: Σάββατο 11-11-2000

Το επόμενο πρωί ξυπνήσαμε με την θέα της Καλιακούδας επάνω από το χωριό και με τον καιρό να είναι ιδανικός για εκδρομή σε τέτοια υψόμετρα: καθαρός ουρανός, ελάχιστος άνεμος και υψηλή για την εποχή θερμοκρασία.

Η Καλιακούδα (από τον Γαύρο).

Τα αυτοκίνητα παρκαρισμένα κοντά στον Καρπενησιώτη ποταμό, περίμεναν έτοιμα για την εξόρμηση.

Γαύρος.

Οσο ετοιμάζαμε τα παιδιά και τα πράγματά τους για την ημερήσια εκδρομή μας, βλέπαμε και την κορυφή της Χελιδώνας να μας προκαλεί να την κατακτήσουμε, πράγμα που σίγουρα θα μας κάνει να προγραμματίσουμε νέα επίσκεψη στην περιοχή.

Η Χελιδώνα (από τον Γαύρο).

Εντωμεταξύ έφθασαν κατευθείαν από την Αθήνα με το Musso τους η οικογένεια Gstef, Jstef, Istef και Mstef με συνοδό τον άσπρο σκυλό τους Oliver, με ξύπνημα από πολύ νωρίς.   Συγκεντρωθήκαμε όλοι πλέον στον σχετικό χώρο για το πρωινό μας.

Στην "Αγράμπελη".

Πολή σύντομα για να μην χάσουμε το φως της ημέρας, αφού στις 5 το απόγευμα θα έπρεπε να είμαστε πίσω στον Γαύρο, ξεκινήσαμε για μερικές προμήθειες στο γειτονικό Μεγάλο Χωριό.

Στο Μεγάλο Χωριό.

Εκεί σε γραφικό μαγαζάκι, αγοράσαμε τυριά, αλλαντικά, δοκιμάσαμε γλυκά κουταλιού και πήραμε και φρυγανιές αφού το ψωμί το περίμεναν από το Καρπενήσι (!) γύρω στο μεσημέρι.

Με μεγάλες προσδοκίες η παρέα συνέχισε προς τον χωματόδρομο που ανεβάζει στην Καλιακούδα.

Στην αρχή του χωματόδρομου βρίσκεται πινακίδα που δείχνει την κατεύθυνση (μας) προς το χωριό Στουρνάρα ή αλλιώς Δολιανά από το οποίο μπορεί περπατώντας να φτάσει κάποιος στο "Πανταβρέχει".

Προς Πανταβρέχει.

Ανηφορίζοντας συνεχώς η θέα προς την κοιλάδα του Καρπενησιώτη γίνεται ολοένα και πιο συναρπαστική.