(μέρος 1 από 8)

Δείτε το "Slide Show"

Η προετοιμασία

"... Ετσι λέμε να το καθιερώσουμε και να το συνεχίσουμε αφού η περιοχή αποδείχτηκε ανεξάντλητος τόπος ημερήσιων διαδρομών 4x4"...

Με αυτά τα λόγια τελείωνε η αφήγηση της προηγούμενης επίσκεψής μας στο Μέτσοβο το 1999.  Η επιλογή της περιοχής ήταν η αυθόρμητη συνέχεια των προηγούμενων εκδρομών του 1995, 1997 και 1999.  Σε αυτή την εκδρομή βρεθήκαμε οι Dr. Format με την Topo και τον Bill, μαζί με τους Nickman και Kino.  Οι πρώτοι με τον, γνωστό πλέον Yuri (II) και οι δεύτεροι με ένα Celica.   Επειδή το Celica ήταν αρκετά χαμηλό υποχρεωθήκαμε να χαράξουμε διαφορετικές διαδρομές με κοινά σημεία συνάντησης.

Ενα μήνα νωρίτερα φροντίσαμε για την διαμονή μας στο Μέτσοβο, το οποίο θα είχαμε ως ορμητήριο για τις ημερήσιες εκδρομές.  Ακολούθησαν οι απαραίτητες ασκήσεις επί χάρτου για προγραμματισμό των διαδρομών, γενικός έλεγχος και προετοιμασία του τζιπ και μικροπρομήθειες για το ταξίδι.  Και σε αυτή την εκδρομή αξιοποιήσαμε την τεχνολογία του συστήματος GPS για ακριβή χαρτογραφική κάλυψη των διαδρομών.

Οι δύο ημερήσιες εκδρομές που προγραμματίσαμε να κάνουμε θα έπρεπε να μην είναι επανάληψη των προηγούμενων στην ίδια περιοχή.  Η πρώτη (χάρτης) επιλέχθηκε να είναι ο "ευρύτερος γύρος" του εθνικού δρυμού της Βάλια Κάλντα, χωρίς να κινηθούμε μέσα σε αυτή με το 4x4.  Η δεύτερη (χάρτης) επιλέχθηκε να είναι η επανάληψη της τελευταίας αποτυχημένης προσπάθειας προσέγγισης του Συρράκου από την Μπαλντούμα.  Βλέπετε είμαστε αρκετά επίμονοι !  Αυτή την φορά η μεγαλύτερη αναμενόμενη δυσκολία θα ήταν η συμμετοχή του Bill αφού ήταν μόνον 16 μηνών και το ημερήσιο πρόγραμμα αρκετά "φορτωμένο".   Ακολουθεί λοιπόν το ημερολόγιο του ταξιδιού.

Ημέρα 1η: Παρασκευή 23 Μαρτίου 2001

Την Παρασκευή αφήσαμε πίσω μας την ρουτίνα της Αθήνας και ξεκινήσαμε με προορισμό το Μέτσοβο, κινούμενοι με αργό ρυθμό.  Μετά από σύντομη στάση στον "Λεβέντη" για ανασυγκρότηση δυνάμεων, περάσαμε την Λαμία, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, την Καλαμπάκα και σταματήσαμε για μεσημεριανό στο Χάνι Μουργκάνι δίπλα στο ποτάμι.  Φτάνοντας στο Μέτσοβο τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο Bitounis, όπως και στις προηγούμενες εκδρομές μας και αργότερα το βράδυ βγήκαμε για βόλτα στο χωριό και δείπνο.

Στον ημερήσιο χιλιομετρητή του Yuri έγραφε 419 Km συνολικά από την Αθήνα.  Αυτή την φορά ο καιρός ήταν εξαιρετικά θερμός για την εποχή και οι προηγούμενες εβδομάδες "στεγνές" κι έτσι δεν προβληματιστήκαμε για την βατότητα των δρόμων στις διαδρομές που είχαμε προγραμματίσει.

Ημέρα 2η: Σάββατο 24 Μαρτίου 2001

Το Σάββατο ξεκινήσαμε γύρω στις 9 το πρωί μετά από το εντυπωσιακά νόστιμο πρωινό της Κας Σταυρούλας στο ξενοδοχείο.  Πρώτη κίνηση το γέμισμα του ρεζερβουάρ και δεύτερη το γέμισμα του σακιδίου εφοδίων με τυριά, αλαντικά και φρέσκο χωριάτικο ψωμί.  Με απώτερο στόχο την Βοβούσα ξεκινήσαμε για την τεχνητή λίμνη των πηγών Αώου.

Αυτή την φορά το τοπίο ήταν εξαιρετικά στεγνό και δεν φαινόταν καθόλου χιόνι, παρά μόνον στα πολύ μεγάλα υψόμετρα.  Αφού περιγυρίσαμε την λίμνη με τον Yuri φτάσαμε την έξοδο προς το χωριό Φλαμπουράρι όπου αρχίζει ο χωματόδρομος.

Εξοδος προς Φλαμπουράρι.

Από την προ διετίας επίσκεψη φαίνεται ότι ο χωματόδρομος έχει διαπλατυνθεί και προετοιμαστεί με χαλίκι για ασφαλτόστρωση.   Καλή η "αξιοποίηση" του ορεινού μας πλούτου αλλά δεν είναι ανάγκη να κατασκευάζονται παντού νέοι δρόμοι.  Ελεος κύριοι, αρκετούς έχουμε !

Προς Φλαμπουράρι.

Οπως φαίνεται στις φωτογραφίες η διαδρομή προς το Φλαμπουράρι έχει αρκετές εναλλαγές μέσα από ψηλόκορμα ρόμπολα, φυλλοβόλα πλατύφυλλα και τμήματα αραιότερης βλάστησης στα χαμηλότερα υψόμετρα.  Σύντομα φτάσαμε και στο χωριό.

Φλαμπουράρι.

Φλαμπουράρι, η πλατεία.

Στο Δίλακκο ο δρόμος χωρίζει κι εμείς ακολουθήσαμε δεξιά πορεία.

Πλησιάζοντας στο Δίλακκο.

Δεν αργήσαμε να πάρουμε την κατηφόρα για την Βοβούσα μέσα από πυκνό δάσος, στις δυτικές παρυφές του εθνικού δρυμού της Πίνδου "Βάλια Κάλντα".