(μέρος 1 από 4)

Η προετοιμασία

Την ιδέα για εκδρομή στα Ζαγοροχώρια την είχαμε συζητήσει, το ζεύγος Dr. Format και Topo, με τους άλλους φίλους της παρέας με την προϋπόθεση ότι θα επρόκειτο για εκδρομή με πολλές 4x4 διαδρομές σε δύσβατα και ενδεχομένως χιονισμένα τοπία.  Η επιλογή της περιοχής ήταν αποτέλεσμα των καταπληκτικών εντυπώσεων που είχαμε από την προπέρσινη σύντομη επίσκεψη στο Μέτσοβο λόγω ενός τριήμερου συνεδρίου.  Την τελευταία ημέρα του συνεδρίου και καθοδόν προς Αθήνα, είχαμε την έμπνευση να επισκεφθούμε την τεχνητή λίμνη των πηγών του Αώου.  Οι εντυπώσεις μας από το τοπίο ήταν καταπληκτικές και σε συνδυασμό με την πρόκληση της εξερεύνησης των πολλών δασικών και μη δρόμων, υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας να επαναλάβουμε την επίσκεψη την ίδια εποχή.

Ετσι περίπου ένα μήνα νωρίτερα φροντίσαμε για την διαμονή μας στο Μέτσοβο, το οποίο θα είχαμε ως ορμητήριο για τις ημερήσιες εκδρομές.   Εκμεταλλευόμενοι τις αργίες της 25ης Μαρτίου καταφέραμε να συνδυάσουμε το Σαββατοκύριακο 22-23, την παραμονή (Δευτέρα) 24 και την Τρίτη 25η Μαρτίου.   Συνολικά δηλαδή 4 ημέρες από τις οποίες οι δύο θα ήταν αφιερωμένες στον πηγαιμό και επιστροφή και οι υπόλοιπες δύο για τις τοπικές εξορμήσεις.   Ακολούθησαν ασκήσεις επί χάρτου για ενδεικτικό προγραμματισμό των διαδρομών, γενικός έλεγχος και προετοιμασία των τζιπ και μικροπρομήθειες για το ταξίδι.  Αυτές οι προετοιμασίες και η προσμονή της περιπέτειας, είναι πιστεύουμε ένα σημαντικό μέρος από όλη την διαδικασία του ταξιδιού.

Μετά από πολλές επαφές μεταξύ των φίλων της παρέας και με αναβολές της τελευταίας στιγμής, παρά την κράτηση των σχετικών δωματίων,  με λύπη μας, καταλήξαμε να ξεκινήσουμε μόνοι μας, δηλαδή οι Dr. Format και Topo με το Lada Niva το οποίο ο φίλος μας Soki είχε ήδη βαφτίσει Yuri (#1).   Ακολουθεί λοιπόν το ημερολόγιο του ταξιδιού.

Ημέρα 1η: Σάββατο 22-3-1997

Το Σάββατο ξεκινήσαμε από την Αθήνα γύρω στις 9 το πρωί με σκοπό να φθάσουμε το απόγευμα στο Μέτσοβο, κινούμενοι αρκετά χαλαρά για να απολαύσουμε την διαδρομή και να εγκλιματιστούμε στην πολύωρη οδήγηση η οποία μας περίμενε τις επόμενες ημέρες.   Η διαδρομή που διαλέξαμε ήταν μέσω Λαμίας - Καρδίτσας - Τρικάλων - Καλαμπάκας.

Το μεσημεριανό πικ-νικ υπολογίσαμε και πετύχαμε να το κάνουμε στην γέφυρα στο Χάνι Μουργκάνι που βρίσκεται περίπου 8 Km μετά την Καλαμπάκα.  Εκεί ακριβώς μετά την (τότε) στενή μεταλλική γέφυρα πηγαίνοντας προς Μέτσοβο υπάρχει μια πρόσβαση στην όχθη του ποταμού με καταπληκτικό πλατανόδασος.  Μετά το μεσημεριανό ξεκινήσαμε και φθάσαμε κατευθείαν στο Μέτσοβο περνώντας από τον ορεινό και χιονισμένο αυχένα της Κατάρας.

Στην Κατάρα εκτός από την ομίχλη εντύπωση μας έκανε η πεζή διέλευση, ομάδων Αλβανών μεταναστών μέσα στο χιόνι δίπλα στον κεντρικό δρόμο σε θερμοκρασίες πολύ κοντά στο μηδέν.  Το γεγονός αυτό μας προβλημάτισε σχετικά με την ασφάλειά μας στην προγραμματισμένη αυριανή ερημική διαδρομή.

Η θέα προς την τεχνητή λίμνη κοντά στο Μέτσοβο, όπως φαίνεται από τον εθνικό δρόμο κατεβαίνοντας από το πέρασμα της Κατάρας

Φθάνοντας στο Μέτσοβο απόγευμα, η θέα του χωριού που ξεδιπλώνεται στην πλαγιά κάτω από την εθνική οδό είναι μαγευτική όπως μπορεί κάποιος να διαπιστώσει στην φωτογραφία.
    Για το Μέτσοβο δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις αφού είναι πασίγνωστη η γραφικότητα και η φιλοξενία των κατοίκων.   Στον διπλανό 'χάρτη' φαίνεται η γενική διάταξη του χωριού.  Για την ιστορία αναφέρουμε ότι το ξενοδοχείο Bitunis όπου μείναμε βρίσκεται πολύ κοντά στο μοναδικό βενζινάδικο του Μετσόβου.  Πρέπει να επισημάνουμε ότι το καλύτερο δείπνο του χωριού το βρίσκαμε κάθε βράδυ στην ταβέρνα του ξενοδοχείου Galaxy που βρίσκεται δίπλα στο δημαρχείο.