(μέρος 1 από 4)

Η προετοιμασία

Την ιδέα για εκδρομή στα Ζαγοροχώρια την προτείναμε, ο Dr. Format και η Topo, στους άλλους φίλους της παρέας με το σκεπτικό ότι θα κάναμε με 4x4 διαδρομές σε δύσβατα και ενδεχομένως χιονισμένα τοπία.  Η επιλογή της περιοχής ήταν συνέχεια και συνέπεια των καταπληκτικών εντυπώσεων που είχαμε από τις αντίστοιχες εκδρομές το 1995 και 1997.

Ετσι ένα μήνα νωρίτερα φροντίσαμε για την διαμονή μας στο Μέτσοβο, το οποίο θα είχαμε ως ορμητήριο για τις ημερήσιες εκδρομές.   Εκμεταλλευόμενοι την αργία της 25ης Μαρτίου (Πέμπτη), την επόμενη ημέρα Παρασκευή και συνδυάζοντας το Σαββατοκύριακο 27-28 Μαρτίου, εξοικονομήθηκαν 4 ημέρες από τις οποίες οι δύο θα ήταν αφιερωμένες στον πηγαιμό και επιστροφή και οι υπόλοιπες δύο για τις τοπικές εξορμήσεις.   Ακολούθησαν ασκήσεις επί χάρτου για ενδεικτικό προγραμματισμό των διαδρομών, γενικός έλεγχος και προετοιμασία των τζιπ και μικροπρομήθειες για το ταξίδι.  Αυτές οι προετοιμασίες και η προσμονή της περιπέτειας, είναι πιστεύουμε ένα σημαντικό μέρος από όλη την διαδικασία του ταξιδιού.  Η φετεινή εκδρομή είχε και ένα ακόμη πρόσθετο πλεονέκτημα: την ακριβή χαρτογραφική κάλυψη των διαδρομών με σύστημα GPS.

Μετά από πολλές επαφές μεταξύ των φίλων της παρέας και με αναβολές της τελευταίας στιγμής, παρά την κράτηση των σχετικών δωματίων,  με λύπη μας, καταλήξαμε να ξεκινήσουμε και πάλι μόνοι μας, δηλαδή οι Dr. Format και Topo με το Lada Niva (τον Yuri #1).   Ακολουθεί λοιπόν το ημερολόγιο του ταξιδιού.

Ημέρα 1η: Πέμπτη 25 Μαρτίου 1999

Την Πέμπτη ξεκινήσαμε από την Αθήνα γύρω στις 9 το πρωί με σκοπό να φθάσουμε το απόγευμα στο Μέτσοβο, κινούμενοι αρκετά χαλαρά.   Η διαδρομή που προτιμήσαμε ήταν μέσω Λαμίας - Καρδίτσας - Τρικάλων - Καλαμπάκας.

Ο Dr. Format ελέγχει τα υγρά του Yuri καθοδόν προς Καλαμπάκα.

Περνώντας την Καλαμπάκα είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τους βράχους των Μετεώρων.

Τα Μετέωρα από την Καλαμπάκα.

Το μεσημεριανό πικ-νικ υπολογίσαμε και πετύχαμε να το κάνουμε στην γέφυρα στο Χάνι Μουργκάνι που βρίσκεται περίπου 8 Km μετά την Καλαμπάκα.  Εκεί ακριβώς μετά την γέφυρα πηγαίνοντας προς Μέτσοβο υπάρχει μια πρόσβαση στην όχθη του ποταμού με καταπληκτικό πλατανόδασος.

Δίπλα στο ποτάμι στο Χάνι Μουργάνι.

Μετά το μεσημεριανό ξεκινήσαμε για το Μέτσοβο περνώντας από τον ορεινό και χιονισμένο αυχένα της Κατάρας.  Επειδή όμως θα φθάναμε αρκετά νωρίς στο ξενοδοχείο μας κι επειδή ο καιρός ήταν καταπληκτικός, αποφασίσαμε να κάνουμε μια μικρή παράκαμψη.  Ετσι λίγα χιλιόμετρα πριν το Μέτσοβο, αφήσαμε τον εθνικό δρόμο και στρίψαμε δεξιά προς το χωρίο Μηλιά.

Η παγωμένη λίμνη.

Στον δρόμο μας συναντήσαμε την μικρή παγωμένη λίμνη που σχηματίστηκε από τα χιονόνερα, στα μισά του δρόμου προς Μηλιά.

Στην διαδρομή δεν χάσαμε την ευκαιρία να φωτογραφήσουμε ονειρεμένα τοπία που λόγω του χαμηλού ύψους του ήλιου στον ουρανό, έδωσαν άλλο χρώμα και αξία στις φωτογραφίες μας.

Η Topo φωτογραφίζει το τοπίο.

Ο δρόμος ήταν καθαρός και στεγνός αλλά το στιβαγμένο χιόνι στις άκρες του μας έδειχνε το μέγεθος της χιονόπτωσης που είχε προηγηθεί.

Το Μαυροβούνι με την κορυφή Φλέγκα (2159 m).

Ο Yuri εξοπλισμένος με GPS, δηλαδή Σύστημα Παγκόσμιου Εντοπισμού θέσης, κατέγραφε συνεχώς την θέση μας (φ,λ) με ακρίβεια της τάξης των 100 m καθώς επίσης άλλα στοιχεία όπως στιγμιαία, μέγιστη και μέση ταχύτητα ταξιδιού.

Μπροστά από τον Yuri ο Dr. Format φωτογραφίζει την Topo.

Αφού περάσαμε την γραφικότατη Μηλιά, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ορμητήριο για επίσκεψη στον Εθνικό Δρυμό Πίνδου "Βάλια Κάλντα", δεν συνεχίσαμε προς τα Γρεβενά, αλλά επιστρέψαμε από τον ίδιο δρόμο που ήρθαμε, πίσω στην εθνική οδό και αμέσως φτάσαμε στο Μέτσοβο.

Απόγευμα στο Μέτσοβο με θέα το χωριό Ανήλιο.

Στο Μέτσοβο τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο Bitounis, όπως και στις προηγούμενες εκδρομές μας και αργότερα το βράδυ βγήκαμε για βόλτα στο χωριό και δείπνο.

Στον ημερήσιο χιλιομετρητή του Yuri έγραφε 436 Km συνολικά από την Αθήνα.  Οπως αντιληφθήκαμε, το χιόνι αυτή την φορά ήταν πολύ περισσότερο από τις προηγούμενες εκδρομές κι έτσι προβληματιστήκαμε για την βατότητα των δρόμων στις διαδρομές που είχαμε προγραμματίσει από την Αθήνα.

Η θέα του Λάκμου από το δωμάτιο του ξενοδοχείου.

Συνοπτικός χάρτης διαδρομής 1ης και 2ης ημέρας.