(μέρος 1 από 10)
Αντί προλόγου ... Dr. Format: παρότι το site μας ασχολείται με τετρακίνητες εξορμήσεις στην Ελλάδα (κι όχι μόνον), μόλις ανακαλύψαμε την περιγραφή του Χρήστου (crs-k) με την χωμάτινη διάσχιση με μηχανές από την Αθήνα μέχρι τις Πρέσπες (κι ακόμα παραπέρα), είδαμε σχεδόν την ίδια διαδρομή με την Hellas Trans 2005 και μια εκπληκτική περιγραφή ! Ετσι δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε στον πειρασμό να την μοιραστούμε μαζί σας, φυσικά με την άδεια του συγγραφέα της ο οποίος την έχει δημοσιεύσει στο forum www.moto.gr. Εκεί μπορείτε να βρείτε ολόκληρο το πρωτότυπο υλικό από το οποίο αντλήσαμε τις επόμενες σελίδες.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Επειδή τα κείμενα και οι φωτογραφίες
δεν είναι δικά μας, δεν ισχύει η μη
απαγόρευση αντιγραφής (Copyright) που
αναφέρεται σε σχετική σελίδα του παρόντος site: Επίσης να υπενθυμίσουμε σε όσους θελήσουν να ακολουθήσουν, ότι η διαδρομή έχει γίνει με μηχανές κι έτσι αυτό δεν συνεπάγεται αυτομάτως ότι είναι βατή και από τετρακίνητα οχήματα !
|
|
Η προετοιμασία Η "σκέψη" πρωτοέπεσε στο forum www.moto.gr στα μέσα Απριλίου του 2005. Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή δεν είχα μεγάλες ελπίδες ότι θα ακολουθήσει κάποιος και σκεφτόμουνα να κάνω μόνος μου (θα ήταν εγκληματικό λάθος) την διαδρομή. Από την πρώτη στιγμή όμως, υπήρξαν απαντήσεις που έδειχναν ενδιαφέρον, με κυριότερη (και σοβαρότερη) αυτήν του Αντώνη (Oldman). Αυτή η "σίγουρη" συμμετοχή, με έσπρωξε στο να εντατικοποιήσω την ενασχόληση, μ' αυτό το όνειρό μου και να σχεδιάζω με την μεγαλύτερη δυνατή (εκ των χαρτών) ακρίβεια, την διαδρομή, τους ανεφοδιασμούς και να ετοιμάζω ότι άλλο φαντάστηκα πως μπορεί να μας χρησιμεύσει για την πλοήγηση. Ο καιρός περνούσε, η προετοιμασία (της πλοήγησης και της μηχανής) επίσης, αλλά δεν φαινόντουσαν άλλες συμμετοχές. Ωσπου τρεις βδομάδες πριν την εκκίνηση προστέθηκε η συμμετοχή του Βασίλη (Uriah Heep). Ακολούθησε η συμμετοχή του Κώστα (μέσω του Αντώνη μιας κι αυτός δεν μπαίνει στο Internet) του Θόδωρα (tdaf) για τις πρώτες μέρες και του άλλου Βασίλη (ξάδελφου του προηγούμενου) για τις πρώτες μέρες επίσης.
|
|
Οι τέσσερεις από τους έξι (Αντώνης, Κώστας, Βασίλης, Βασίλης) ζουν στην Θεσσαλονίκη και θα έστελναν τα μηχανάκια τους με το τραίνο για να ξεκινήσουμε όλοι μαζί την μεγάλη αυτή περιπέτεια. Μια ιατρικής φύσης αναποδιά δική μου καθυστέρησε (καλά που δεν ματαίωσε) την αναχώρηση κατά 5 μέρες. Τελικά όμως η πολυπόθητη μέρα έφτασε και με την παρέα του Κώστα (SaraMaritis) από τις 06:10 βρισκόμαστε στο σταθμό του Ρουφ. Οι αναβάτες ήταν στην ώρα τους (06:30) οι μηχανές όμως που έρχονταν με το εμπορικό τραίνο θα έφθαναν τελικά στις 11:00. Πάμε λοιπόν σε ένα κοντινό καφενείο και αράζουμε περιμένοντας το "εμπορικό". Εκεί ήρθε κι ο Θόδωρας (περιμένοντας να φύγουμε μαζί) αλλά και πολλά παιδιά απο το forum με σκοπό να γνωρίσουν τα παιδιά από την Θεσσαλονίκη και να μας αποχαιρετίσουν. |
|
Ο σταθμός του Ρουφ. |
|
Από τον τόπο αναμονής
παρέλασαν εκτός από τον Κώστα (SaraMaritis) και οι:
Σταύρος (KaTaNas), Θανάσης (dirtymoto), Νίκος (powerphot) επίσημος
ανταποκριτής της διαδρομής, Βασίλης (bmour), Ματθαίος (matmat), Στάθης
(hornet) και Χρήστος (free rider). Μετά από ένα δίωρο και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Από τ' αριστερά προς τα δεξιά: Βασίλης BMW
GS 1100 |
Ετοιμοι για εκκίνηση. |
|
Φτάνοντας στο ρέμα (420 μ.)
σταματάμε για ξεϊδρωμα, νερό, ένα τσιγάρο και λίγη ξεκούραση από την πρώτη
επίπονη δοκιμασία, πριν ξαναπιάσουμε την ανηφόρα για το οροπέδιο.
Η ανηφόρα, αν και ανάλογης ποιότητας, φάνηκε αρκετά πιο εύκολη μιας
κι ο έλεγχος της μηχανής είχε περάσει από το φρένο στο γκάζι. Πιάνοντας το οροπέδιο ο δρόμος γίνεται πολύ καλύτερος και κινούμαστε γρηγορότερα. Μετά τον οικισμό στο Τσιγκουράτι μάλιστα μοιάζει σχεδόν με άσφαλτο και ειναι μαγεία να πλανάρεις όρθιος (όσο αντέχουν τα γόνατά σου) με 120 πάνω του μέχρι να φτάσεις στα Σκούρτα (550 μ.) Περνάμε μέσα απ' το χωριό και πιάνουμε το χώμα που διαγώνια (σε σχέση με την άσφαλτο) πάει προς την Πύλη (550 μ.) Αυτή είναι και η μεσημεριανή μας στάση μιας κι έχει πάει κοντά 15:30 για να ξεδιψάσουμε και να τσιμπήσουμε κάτι πρόχειρο. |
Πρόχειρο γεύμα. |
|
Λίγο μετά συνεχίζουμε σχεδόν ισοϋψώς μέχρι την μονή του Προφήτη Ηλία και συνεχίζουμε την κατηφόρα από αρκετά πιο εύκολο δρόμο πια προς τις Ερυθρές (390 μ.) |
Η ώρα είναι περασμένη 07:45 και πρέπει να στήσουμε για βράδυ. Ρίχνω την πρόταση να μην κάτσουμε στις Ερυθρές που είναι κωμόπολη σχεδόν, αλλά να πάμε μέχρι τις Πλαταιές (380 μ.) πιο δίπλα όπου θα ήταν και πιο ήσυχα. Γίνεται αποδεκτή και φεύγουμε για 'κει, στήνοντας στο προαύλιο μιας περιποιημένης εκκλησούλας κάτω από το χωριό. Μετά το στήσιμο του καταυλισμού ανεβαίνουμε μέχρι το χωριό για να αναπληρώσουμε θερμίδες και "υγρά" και κατά τις 23:00 να πάρει τέλος η πρώτη (μισή έστω) μέρα του οδοιπορικού. |
|
|
Ξυπνήσαμε σχετικά νωρίς (από
07:00 έως 07:45). Ο Θόδωρας είχε αφήσει μια
εκκρεμότητα και φόρτωσε βιαστικά για να γυρίσει στην Αθήνα να την
τακτοποιήσει και να μας βρει πιθανόν αργότερα. Διδαχτήκαμε από το πρώτο (και μοναδικό) λάθος μας ! Είχαμε στήσει τις σκηνές σε μέρος που τις "έβλεπε" ο πρωινός ήλιος με αποτέλεσμα το μάζεμα μέσα στον ήλιο να είναι μεγάλη ταλαιπωρία ! Τουλάχιστον είχαμε τις μηχανές μέσα στο προαύλιο της εκκλησίας και στην σκιά, με αποτέλεσμα το φόρτωμα να μην είναι τόσο επώδυνο. |
Φεύγουμε λοιπόν οι πέντε εναπομείναντες κατά τις 09:30 την άσφαλτο προς το Καπαρέλι (320 μ.) κι από 'κει πιάνουμε τον χωματόδρομο για τα Λεύκτρα (360 μ). Λίγο πριν φτάσουμε σ' αυτά πιάνουμε τον δεξί δρόμο που πλησιάζει το μεγάλο ανοικτό αγωγό της ΕΥΔΑΠ που μεταφέρει νερό στην Υλίκη. Καμμιά 500αριά μέτρα πιο κάτω στ' αριστερά μας βρίσκεται το μνημείο της μεγαλειώδους Νίκης του Ιερού Λόχου με αρχηγό τον Επαμεινώνδα στην γνωστή μάχη των Λεύκτρων το 371 π.Χ., εναντίον πολυαριθμότερων Σπαρτιατών. |
|
Φτάνουμε ασφάλτινα μέχρι την Άσκρη (Παναγιά) (390 μ.) όπου αφού βάζουμε βενζίνα παίρνουμε τον δρόμο προς την Ευαγγελίστρια, αλλά πριν την έξοδο του χωριού σταματάμε στο όμορφο πολύβρυσο για να γεμίσουμε τα παγούρια και να κάνουμε ένα τσιγαράκι (φωτό). |
|
|
Πιάνουμε τον χωματόδρομο κι
ανηφορίζουμε τις παρυφές του Ελικώνα ώσπου κάπου στα 2/5 της διαδρομής η
Αφρικα μένει από βενζίνα. Η τρόμπα της βενζίνης είχε φύγει (μαζί με την
λαστιχένια βάση της) πάνω από τον σκελετό και είχε πέσει μεταξύ αμορτισέρ
και πίσω κυλίνδρου. Την ξαναβάζω στην θέση της αλλά δεν έπαιρνε μπροστά. Με
λίγο κτύπημα ξεκόλλησε το μοτεράκι της (που προφανώς είχε υπερθεμανθεί) και
με μια 2α στην κατηφόρα πήρε. (φωτό από το κομμάτι που είχαμε ανέβει με την Άσκρη στο βάθος) |
|